tisdag 3 augusti 2010

Vardag

Nu är vardagen här. Jakob jobbar (visserligen hemifrån) och Tuva och jag får sköta oss själva om dagarna. Det är skönt med vardag och jag gillar regn och grått väder (i alla fall efter att ha haft solsken princip varje dag under semestern) och det är mysigt att gå hemma och fixa. Vi har haft en riktig pysslarvecka här hemma. Vi har flytta ut bokhyllorna från Tuvas rum, som numera alltså bara är Tuvas. Dock utan en liten detalj; Tuva. Hon sover fortfarande inne hos oss, men tanken är väl att hon ska flytta in dit snart. Ytterligare en liten bit navelsträng måste dock klippas innan hennes mamma kan ta ett så stort steg... :) Tuva sover bra om nätterna nu. Det vanligaste är att hon somnar någon gång mellan 22-24 och vaknar mellan 5.30-7.30. Hon äter små smakportioner majs- och potatispuré och verkar tycka bättre och bättre om det för varje dag. Dock är hon fortfarande rätt skeptisk. Eller kanske snarare osäker på vad hon ska göra med det halvljumma, smaklösa kladd som helt plötsligt hamnat i hennes mun. Men ner kommer det i alla fall på något sätt utan större protester. Vi är inte helt säkra, men tror att Tuva så smått börjat förstå att vi har katter. Hon klappar dem lite och blir glad när de rör sig. Tuva skrattar mer och mer och för var dag som går låter det allt mer likt "riktigt" skratt. Hon älskar att flyga flygplan och att leka med sin mask "fjuni".



Det blir många bilder på de här två men det kan inte hjälpas. De är ju de finaste jag vet!

Kärran har varit här på besök också. Hon kom med mamma och pappa i söndags och stannade tills idag. Det var verkligen fint och mysigt att han henne här!

"Det mysigaste myset jag kan tänka mig", sa Kerstin.

Det vore roligt om ni som läser bloggen vill skriva en liten kommentar här under så jag vet vilka ni är. Har förstått på vissa att det är lite svårt att kommentera på den här bloggen. Stämmer det?

Förresten. Idag var jag iväg och simmade för första gången sen Tuvis kom till världen. Simhallen var stängd, vilket visade sig vara ett lyckodrag. Gick till Tinnis och simmade i motionsbadet där istället. För er som inte är bekanta med Tinnis kan jag berätta att det är simhallens utomhusbad med en konstgjord "sjö" och motionsbad. Det var helt underbart skönt. Kallt i luften och varmt i vattnet. Och så regnade det! Grämer mig lite över att jag bott drygt fem och ett halvt år i Linköping utan att ha pallrat mig dit innan... Får försöka ta igen det nu!

7 kommentarer:

  1. Jag läser er blogg lite... Mest när jag ser på Facebook att den är uppdaterad dock! Kram Fru Lindroos

    SvaraRadera
  2. Vi får ta och pallra oss dit tillsamans snart, fick lite panik när jag insåg att inte mattias ens visste att jag fortf. har kort där... Illa. Ha det så bra! Linnea

    SvaraRadera
  3. Jag har bloggen inlagd som flik bland mina andra bloggar så jag läser ganska regelbundet =)

    SvaraRadera
  4. Vilhelm och jag läser bloggen såklart!

    Tack för senast, det var så kul att träffa er! Hoppas det kan bli av snart igen. Vi kanske har Linköpingsplaner om några veckor, hör av mig när jag vet mer!

    Många kramar från Mia

    Ps. Jag kan bara kommentera om jag använder Explorer....

    SvaraRadera
  5. Jag läser oxå bloggen. Har inte ngr problem att kommentera men jag har å andra sidan ett bloggkonto själv. det kanske spelar in...

    SvaraRadera
  6. jag läser också:) när jag ser på fejjan att du uppdaterat.. har nog inte lyckats kommentera förut, men testar igen..

    SvaraRadera
  7. ..det verkade ju gå fin-fint:) om man väljer "anonym". pussar och kramar till er
    -martina

    SvaraRadera