fredag 27 augusti 2010

Längesen sist

Jag har inte riktigt kommit mig för att blogga på ett tag nu. Jag vill gärna, men så fort jag ska sätta fingrarna på tangenterna är det något annat som dyker upp. Vi har haft ganska mycket för oss sen vi kom tillbaka från semestern och Tuva sover allt mindre på dagarna vilket gör att jag får mindre tid över för sånt jag vill men inte måste göra. Nu sover dock lillgrisen så jag passar på att skriva lite kort.

Vi har haft många nära och kära på besök de senaste veckorna. Kärran, mamma och pappa var här för snart en månad sen. Efter det kom storasyster Millan hit och var hos oss över helgen. Familjen Bly tittade förbi en sväng också. Och nu har Anna varit här från i söndags till idag. Det är verkligen mysigt att ha besök! Speciellt roligt är det ju för mig som är ledig om dagarna. Men det är lite jobbigt också för vi kommer inte direkt i säng tidigt om kvällarna, något som Tuva inte tar hänsyn till när hon vaknar på morgonen pigg som en mört. Hon sover dock oftast till sex, halv sju, sju så jag ska inte klaga. Då har hon dessutom oftast sovit utan att vakna från åtta, halv nio, nio på kvällen. Med andra ord är vår dotter en liten sömntuta och det tackar vi för!

Storasyster och lillasyster


Moster Anna

Vi har också tapetserat om i Tuvas rum, så nu har hon det så fint och mysigt. Återstår bara att möblera lite och sätta upp tavlor, sänghimmel, mm. Och så ska jag sy massor med fantasifulla kuddar har jag tänkt så att Tuva får ett litet kuddhav att leka och mysa i. Jag har själv alltid velat ha både sänghimmel och massor av kuddar, men har av någon anledning aldrig haft det. Så nu ska jag förverkliga mina egna drömmar genom Tuva. Nej då, det ska jag inte. Men kuddar och sänghimmel ska det bli! Tror det blir finfint!


Vi hade kräftskiva också med våra bästisar Nilla och Kristoffer. Jag har längtat efter kräftor och kräftskiva mycket, mycket länge och det är ju verkligen gott och trevligt att sitta där och knäcka och suga och smaska.


Tuva i sin pippi-tröja som mormor stickat till henne.
Lite stor ännu, så det blir perfekt att ha i höst och vinter!



1 kommentar:

  1. mysigt med kuddhav! Ska också pyssla med barnens rum snart, så fort jag får tid...=), har beställt grejer rån panduro nu så jag väntar bra på att få sätta igång!
    hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera