fredag 6 augusti 2010

21.50-07.45

Nu så, nu är det gjort. I natt sov Tuva för första gången ensam i sitt eget rum. Och det var inte så farligt. För mig alltså. Som jag skrev igår har jag av någon anledning bävat lite inför den natt då Tuva inte ska sova i sin säng som står bredvid vår. Kanske jag projicerar någon enslig känsla jag själv går och bär på, jag vet inte, men jobbigt har det känts. Men tänkt så bra det gick! Tuva somnade strax innan 22 och vi runt 24. Sen vaknade vi vid 7.45 av att det pep lite inifrån Tuvas rum. När jag kom in låg hon nöjd och glad och tittade på mobilen som hänger över sängen. Vilken lyckad natt!


Idag har Jakob varit ledig och vi har varit och badat och simmat på Tinnis, mitt nya favoritställe. Vi simmade 30 minuter var i motionsbadet och solade lite. Sen doppade vi Tuva till knäna ungefär. Det gillade hon. Jag längtar tills om två veckor då hon och jag ska få börja på babysim. Det blir grejer det!



Tuva i sin nya baddräkt



5 kommentarer:

  1. Åh vilken snygg baddräkt Tuva har! Med volang, fina grejer!

    Vad skönt att hon sover hela natten, det började Vilhelm också göra vid 4,5-5 månaders ålder. Ganska snart vid den åldern så la vi honom vid 8-tiden så att man får lite egentid på kvällen. Så är det fortfarande, godnatt 19,30 och upp mellan 6-7.

    På baddräktsbilden ser jag att hon är lik dig Karin! :-)

    Längtar efter att träffas igen! Ringer dig nån dag!

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  2. Hej vänner! Va Tuva har vuxit, hon är ju inte bebis längre =). Kul att följa er på bloggen. Längtar efter att få träffa er in real life också! Inte så långt kvar till september nu, de blir skoj! Kram Annie

    SvaraRadera
  3. Pluttan!!!

    Saknar er så mycket!

    SvaraRadera
  4. Jag längtar efter att träffa er! Måste bli snart! Tuva är sååå söt!!

    SvaraRadera
  5. Snygg pyjamas! Alice är glad att få dela med sig =). Hoppas vi ses snart! kram Linnea

    SvaraRadera