torsdag 22 april 2010

Utan Tuva

Här sitter jag och är utan Tuva för första gången sedan hon föddes. Det känns lite konstigt. Som om något fattas eller att jag glömt bort något som jag borde komma ihåg... Men det är skönt också! Jakob är ute och promenerar med Tuva och Erik Törner i det trista aprilvädret, kallt och regnigt. Själv håller jag mig inne!

Jag funderade på att åka och köpa ett fint babygym till Tuva nu när vi skulle få lite mer pengar från Fk än vi först trodde. Jag tror att hon skulle uppskatta det; hon gillar att ligga på skötbordet och titta på mobilen som hänger där. Så ett babygym skulle nog kunna förgylla hennes dagar och underlätta mina. Som det är nu tycker Tuva att det är helt ok att sova lite varstans i lägenheten, men när hon är vaken, vilket hon är mer och mer nu för tiden, vill hon helst inte ligga någonstans utan föredrar att bli buren. Och det tycker ju inte jag är helt optimalt... Så ett babygym vore nog en bra idé! Får se hur jag gör. Dagens besvikelse var nämligen ett brev från Försäkringskassan som meddelade att jag inte alls får så mycket pengar som jag fick besked om i tisdags. Nu är det lägsta nivån som gäller i 180 dagar och sedan får jag den högre summa jag trodde jag skulle få. Så det var lite tråkigt, men c'est la vie!

Här kommer en liten bild på Tuva idag, iklädd den sjömansklänning som en av mina dockor brukade ha på sig.


5 kommentarer:

  1. alltså, hon är så sjukt fin! saknar henne och er såklart! tack för senast! Kan du inte maila bilderna från örebro till mig? Puss lill K

    SvaraRadera
  2. Vad är ett babygym?
    Trodde inte hon rekommenderades att börja pumpa på minst 15 år ännu?

    // Elin G

    SvaraRadera
  3. Ett babygym är en sån där sak som bebisen kan ligga under med en massa färglada saker som hänger och dinglar över bebisens huvud. Inget märkvärdigare än så även om namnet vill ge sken av det!

    SvaraRadera
  4. Hon är så söt! Dessutom verkar Tuva växa som bara den, ser redan större ut än för två veckor sedan =)

    SvaraRadera
  5. Roligt att få följa med så här, hon ser så stor och klok ut. Pussa henne från mig!

    SvaraRadera