tisdag 6 september 2011

Separationsångest

Sitter i solen på torget och väntar på min massagetid kl 10. Solen skiner och det är varmt och skönt. Ändå känner jag mig lite ledsen i hjärtat. Jag har just lämnat Tuva på dagis och hon blir så ledsen så ledsen när jag går. Och aj! vad ont det gör i hjärtat. I morse när jag sa att hon skulle till dagis blev hon först glad, sen jätteklängig. Sen var det som om hon förberedde sig på dagisavskedet genom att hasa iväg och säga hejdå, hejdå, hejdå, hejdå... Lillskruttan! För mig hjälper det så klart mycket att veta att hon är glad och har det bra på dagis så fort jag har gått. Men ändå!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Som du kanske läste på min blogg så var Vilhelm ledsen och mammig när jag skulle gå igår... Men nästan ALLA mammor säger att det är så periodvis och nästan ALLA dagisfröknar säger att det går fort över när de börjar leka.

    Tänker på er Karin! Hoppas att det går framåt i jobbsökandet. Jag ska ju in i samma sväng till våren/sommaren... Det ordnar sig!

    Kram!

    SvaraRadera