torsdag 15 september 2011

15 september

När jag var yngre tyckte jag inte om den 15 september. 15 september innebar att det var 364 dagar kvar tills dess att jag fyllde år igen. Nu när jag är 28 år kan jag glädjas även åt denna dag, trots att det regnar till och med! Idag ska jag hinna med att ta hand om tvätten och ordna i Tuvas rum så att Kärran, vår nya roomie, kan bo där inne tills hon hittar en egen lägenhet. Jag är så glad att hon är här hos oss! Tuva får sova inne hos oss så länge och när vi bar in hennes säng i morse fick jag världens flashback till när hon var jätteliten och sov inne hos oss i vaggan.

Lämningen idag på dagis gick minimalt bättre än igår. Alltid nåt! Idag ska barnen på dagis fotograferas och jag längtar redan tills korten kommer hem. Första dagiskortet. Stort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar