måndag 3 januari 2011

Host och snörvel

Tuva brukar somna mellan 18-19 på kvällarna nu för tiden och sover oftast bra hela natten, förutom första timman då hon vaknar till någon eller några gånger. Likadant var det i går kväll. Enda skillnaden var att det fortsatte natten lång. Hon fick till slut komma in till oss, något som verkligen hör till undantagen. Vid 5-tiden, efter att ha sovit rätt knackigt, kände jag något ovanligt varmt mot min kind. Det var Tuvas lilla hand som var varm som en kamin. Tog tempen och den visade på 39,0. Pluttan! Hon fick lite alvedon och jag såg framför mig en lång och härlig sovmorgon, för visst sover barn med feber länge på morgonen? Men icke sa Nicke. Upp vid 7, lika pigg som vanligt!

Jag har hostat och snörvlat i några dagar nu, så antingen är det det som Tuva nu fått. Eller så är det en tand på g. Hon har dregglat de senaste dagarna, något som hon inte gjort på länge och vi tycker oss se något vitt under tandköttet i underkäken. Spännande! Hoppas mer på tand än förkylning, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar