måndag 16 april 2012

Stora förändringar

Det var länge sen sist och jag har nog medvetet undvikit att blogga eftersom jag känt att jag velat att vissa saker ska falla på plats innan jag berättar om dem för omvärlden.

Vi har nu helt bestämt att vi ska flytta till Örebro. Första augusti går flyttlasset till Lövängsvägen 5b där ett jättefint hus som vi köpt väntar på oss. Jag har haft lite svårt att helt och fullt glädja mig över flytt och hus, men känner mer och mer att det blir bra att flytta och att det faktiskt är riktigt roligt att tänka på hus och allt annat som väntar. Här kommer några husbilder:








Om flytt och hus är en stor förändring så kommer här en ännu större: Vi ska ha barn igen! I torsdags var vi på ultraljud och allt såg bra ut, så nu är det inget att hemla om längre. Till den 25 oktober är det lilla fröet beräknat. När jag väntade Tuva mådde jag verkligen jättebra, men den här gången har jag mått illa och varit så otroligt trött att jag inte haft så mycket energi över till mer än att ta hand om mitt jobb och mig själv, Tuva och Jakob. Men nu är det bättre, i alla fall med illamåendet, och det är obeskrivligt skönt! Ser fram emot att få bo i Örebro när det nya barnet kommer, nära till mor- och farföräldrar och mostrar och fastrar.

3 kommentarer:

  1. Men långt till oss!
    Men vi är så glada för er skull!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Jag hade ju mina aningar om bebisen :) Och huset, jag är mållös. Ska försöka att inte vara för avundsjuk. :) Superkul att vi blir mammalediga samtidigt med varsin stortjej i samma ålder. Det gör mycket för umgänget tycker jag. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Va roligt Karin! Jätte fint hus ni köpt me ;) De blir nog jätte bra me Örebro ska du se. Ta hand om er. Skönt att du mår bättre! Kram

    SvaraRadera